Pas de Chat

 A conversation between two bodies by David Valero Yuste and Xiri Tara Noir

(EN/ES)

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-Have you danced in front of an audience before?
-No, but I do not care if you’re with me and I’m with you.
If we fuck it up, we fuck it up together.
-¡Great David!
-Hahaha
-I hope we will not fuck it up!!!

 

 

Morphology of a body; prejudices, complexes and privileges.

Pas de Chat investigates the contrast between bodies and the different ways of inhabiting a body within the boundaries of movement.

The piece is based on a conversation, a chat, between two bodies that do not know each other, a blind date between two bodies that have met each other physically only once before.

Two voices telling each of their story of how it is to inhabit their body.

Pas de Chat reconsider what a body can do and questions the patterns of standardization of our movements, and how we view bodies and movements whose physicality is not conforming to normative ideals.

The work reflects upon, how the way we move in society and in the world, is often related to the qualities of a human being in general, and how these qualities are graded on the ability to move fast and be an adaptable person. The more active and flexible an individual is, the more effective and productive it is, but sometimes too many possibilities can also turn into limitations.

 

Pas de Chat was shown at Teatro Pradillo in July 2015

 

David Valero Yuste is a swimming coach at Aragua and trainer of self defense and Tai Chi in the Asociación Sporta Example de Superación. He has cerebral palsy (CP) from birth and forms part of the group Pares Sueltos A stable group for Research and Creation in the Performing Arts whose components are persons with and without functional diversity (physical, intellectual or sensory). A creative space where through tools from the performing arts, converge various bodies and minds, qualities of movement and various forms of communication, where diversity is seen as an opportunity and not as a limit.

 

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Pas de Chat

Una conversación entre dos cuerpos de David Valero Yuste y Xiri Tara Noir

 

 

-¿Has bailado en frente de un público antes?
-No, pero tampoco me importa si estás conmigo y yo contigo.
Si la cagamos, la cagamos los dos.
-¡Genial David!
-jajaja
-¡¡¡Espero que no la caguemos!!!

 

 

Morfología de un cuerpo; prejuicios, complejos y privilegios.

Pas de Chat investiga sobre el contraste entre los cuerpos y los diferentes modos de habitar entre los límites del movimiento.

La pieza esta basada en una conversación (por chat) entre dos cuerpos que no se conocen, una cita a ciegas entre dos cuerpos que solo se han conocido fisicamente una sola vez antes.

Dos voces que cuenta cada una su historia de como es vivir en su cuerpo.

Pas de Chat reconsidera lo que un cuerpo puede hacer y cuestiona los patrones de la normalización de nuestros movimientos.

Investiga la mirada hacia los cuerpos y los movimientos de las personas cuyos cuerpos físicos que se ajusten y los que no se ajusten a los ideales normativos.

Refleja cómo la forma de moverse en la sociedad y en el mundo a menudo esta relacionada con las cualidades como ser humano en general, y cómo las cualidades se califican en la capacidad de moverse rapida y ser una persona adaptable. Lo más activo y flexible un ser humano es lo más eficaz y productivo es, pero a veces, el exceso de posibilidades es también un límite.

 

Pas de Chat se presentó en Teatro Pradillo en julio 2015

 

David Valero Yuste es entrenador de natación en Aragua, monitor de defensa personal y Tai Chi en Asociación Sporta Ejemplo de Superación. Tiene una parálisis cerebral de nacimiento y forma parte del colectivo Pares Sueltos, un grupo estable de investigación y creación en artes escénicas cuyos componentes son personas sin y con diversidad funcional (física, intelectual o sensorial). Es un espacio creativo donde, a través de herramientas de las artes escénicas, confluyen cuerpos y mentes diversos, calidades de movimiento y formas de comunicación variadas, donde la diversidad es vista como una oportunidad y no como un límite.

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